Det ringde en kvinna...

för någon dag sedan till mig och ville beställa ett kort. Jag blev väldigt förvånad, för jag har aldrig träffat denna kvinna. Det visade sig att hon var mamma till min kompis Lindas kompis Pernilla. (Lite klurigt det där...) Hur som helst var det Pernilla som fick babykortet jag visat tidigare, som var till Fred (som Linda hade beställt). Pernillas mamma tyckte att det var så fint att hon ringde till Linda och ville ha mitt telefonnummer för att beställa ett kort. Så på den vägen är det, en tjorvig väg, men lite kul att få göra kort till andra än de närmaste. Detta kort ska för övrigt åka hela vägen till Stockholm. Så här blev det:



Har använt mina älskade Chatterboxpapper, stämpel från hÄnglar och stÄnglar och skrivit för hand.

På insidan skrev jag en dikt och stämplade med swirlar från Magnolia. Blomman har 3D-lack på sig och den idéen har jag tagit från Muhren. Papperet ÄR vitt, men blomman är satt på 3D-kuddar, så det ville sig inte riktigt i scannern...



Ha det gott! /Åsa

3 kommentarer:

Carina O sa...

Så snyggt kort!
Nu är det den gamla Åsa stilen igen. Den som vi nog gillar allra mest
Vi vill se mera och mera!

Anonym sa...

Oj vad kul att få best på det sättet - kul när de ser ens kort och gillar det de ser. Kul!
Vad mycket fint det fanns här inne, tack för titten!

Anonym sa...

Tror vi träffades på Pysslarnas scrapträff i Luleå i våras :-) Fint kort! Gillar texten inuti kortet, har du skrivit själv eller på datorn?