60-års kort

Min mammas kusins man fyller 60 till veckan, så därför ville hon att jag skulle göra ett kort till honom. Sen skulle mormor också skicka iväg ett kort åt honom, så då blev det två kort åt samme man. Jag tycker att det är svårt att göra "manliga" kort, och när det dessutom är till samme mottagare blev det ju inte mycket lättare. Så jag valde att göra två helt olika kort, sen får mamma och mormor slåss om vilket de ska skicka...

Det första är enligt en vikning från den här sidan. En för mig helt ny vikning, men efter några försök så gick det bra. Kul att prova på något nytt för en gångs skull och inte bara göra 15x15 kort.




Det andra är en idé från ett kort som Carina hade fått i sin födelsedagsswapp. En ficka med en tag i. Gjorde en mall på fickan och vek och klistrade ihop den och gjorde sedan en grattistag inne i fickan. Dekorerade även baksidan, vilket jag nästan aldrig brukar göra.






Nåja, kul att göra lite annorlunda kort, som sagt, och ännu roligare att vara igång med skapandet igen!
Må så gott! /Åsa (som ber om ursäkt för lite taskiga bilder... igen...)

1 kommentarer:

Anna sa...

Åh, så fina kort du har gjort!

Jag har precis fått en mall på den där vikningen som du har gjort. Ska bli kul att få prova...

Hoppas att ni mår bra, sköt om er!

Kram//Anna