Nyårspyssel

Medan ni andra förmodligen hade det trevligt med era familjer, satt jag hemma ensam med en sovande Sigge och en raketrädd hund. Maken jobbade natt, så vad skulle jag göra? Japp, fram med pysselsakerna och pyssla ihop en present till min mormor som fyllde 79 år den 2/1. Jag gjorde 12 olika bra-att-ha-kort till henne, och satte dem i en sparsamt dekorerad påse. Väldigt enkla kort, men hon blev i alla fall glad över dem. Så håll till godo; 12 kort och en påse gjorda på mindre än tre timmar! Min nyårsnatt blev ändå rätt trevlig till slut!
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Må så gott! /Åsa

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin presentidé!
Det ska jag försöka komma ihåg då det är nån som ska få en bra-att-ha-grej.
Tack för tipset.

/Maria i Råneå

Anonym sa...

Jättefin idè och väldigt fina kort. Enkelt är ofta fint!

Vera sa...

Jag måste kika in och säga att jag blir grymt imponerad- hann du göra allt det där fina på 3 timmar?! Inte illa!!
Det är många fördelar med skiftjobb men även nackdelar. Du verkar ha haft en bra nyårsafton trots att T jobbade men ändå...inte är det kul alla gånger att bli ensam kvar- eller att vara den som måste avgå hemifrån!

Ha det gott!
Vera

Anna sa...

Pst. Du har en liten utmaning i min blogg.

Marie sa...

Hej, jag har nu lösenords skyddat min blogg men skicka din e-mail adress till ollson@hotmail.com som du vill fortsätta läsa så lägger jag till dig.

Anonym sa...

Hej tjejen!

Här har jag aldrig hälsat på föru, massor med fina alster! =)

Ha det gott, kramar Ulrica

Lena sa...

Vilka fina och rena kort du gjort. Jätteläckra.