Bröllopstårta

Nu har Magnus (Tomas kusin) äntligen fått sin Anna och därmed är även mitt "lilla" projekt avslutat. Detta "lilla" projekt har väl tagit runt 6-7 timmar att göra, det har varit otroligt pillergöra, men det har varit väldans kul också. Nästan synd att inte behålla den själv... Nåja, här har ni projektet; Bröllopstårta. Jag har gjort tårtan i vitt blingpapper, dekorerat med spets, grönt sidenband, minirosor och några andra småblommor. Montern är också gjord i blingpapper och fönsterna är OH-blad.


Tårtan i montern framifrån

Från sidan


Tårtan; Varje tårta är en liten ask som går att öppna


Toppen



Tårtfatet i silvrig tunn kartong


Ovanifrån


Översta tårtan, vem det är i från


Lapparna i översta tårtan


På baksidan av lapparna stämplade jag hjärtan i silver


Mittersta tårtan; Lappar med kärleksordspråk


Lapparna i den mittersta tårtan (har samma stämpel bak som de andra)


Ett av "ordspråken"


I bottentårtan rullade jag ihop hundralappar och knöt ihop dem med en tråd


Jag hoppas att Magnus och Anna tyckte om presenten, för jag måste säga att jag är otroligt nöjd med den! Mallen till tårtan kommer härifrån.

Lämna gärna en kommentar innan du går!

Må så gott! /Åsa

16 kommentarer:

Annika sa...

Vilken underbart kreativ present!! Så vacker och en så kul idé!

Suvi sa...

Super fint Åsa.

Lisbet sa...

UNDERBART - snacka om kreativt. Den är så snygg också, smakfull itan för mycket krusiduller. Kanon.

Carina O sa...

ÅÅÅÅ så himla fint Åsa!!!!

Anna K sa...

Men WOW! Förstod att det skulle bli spektakulärt, men detta hade jag inte trott! Verkligen apsnyggt Åsa :-)

Anna sa...

Åh så vacker bröllopstårta! Vilket arbete du har lagt ner. Du är för duktig och du verkar ha mycket tålamod!

Kram//Anna

Anonym sa...

än en gång - otroligt fin tårta!!!
Och va fint innehållet blev i lådorna! Ha det bäst...
Kram ztina

Therese sa...

Shit, du ÄR så duktig Åsa!

/Tess

Ann-Katrin sa...

Wow, så flott kort/gave. Så flink du er!

Gro sa...

Så utrolig lekkert.

♥ Monica ♥ sa...

WOW! Vilken underbar tårta. Vacker.

Hilde - Boble sa...

wow!!!! Så lekkert !

Kari sa...

Wow..for en lekker gave!
Fant bloggen din ved en tilfeldighet og så masse flott du lager:)
Ha en flott kveld:)

Kari:)

Monicas Univers sa...

Aldeles nyyyydelig!! ♥♥

Anonym sa...

Så lekker! Bare kortet i seg selv er jo en presang her!!

Snottren sa...

imponerad!!!