Bröllopskort

Ja, nu hoppas jag att inte Magnus och Anna råkar titta in här, för nu lägger jag upp bilderna på deras bröllopskort. Korten är beställningar från svärmor och hennes syskon. Jag försökte göra korten helt olika, men de där minirosorna, de ville bara vara med på båda... Nåja, i färg och form är de hel olika i alla fall.

Först är ett "kuvertkort", med två taggar inuti, en med en liten vers och en med hälsningen. Har använt ett gaaaaammalt papper som jag inte vet vart det kommer i från. Jag fyndade i mina gömmor! Bra att ha papper som man inte vet om att man har ibland...
Framsidan
Locket på kuvertet har fått ett sigill. Lite omarbetat, men grunden kommer härifrån

Närbild på enkelrosen och "låsanordningen" - två knappar på 3d-kuddar och en liten bit snöre

Kuvertet öppnat
Taggen med versen

Hälsningstaggen

Det andra kortet med altarvikning, fast lite annorlunda. Har gjort "sidor" på kortet för att det skulle rymmas mer än en platt hälsning. Svårt att förklara ni får se...

Framsidan, har använt tårtpapper i form av ett hjärta, minirosor, pärlfloss (första gången - inte sista), spetsband, halvpärlor

Öppet underifrån (sorry kass bild)

Insidan botten. Gjorde en liten papyrusrulle och skrev hälsningen på den

Självaste rullen

Vänster sida

Höger sida

Närbild


Från sidan (fattar ni nu!?!)



Baksidan. Sigillet kommer från samma sida som tidigare - den
här.
Så här står det på sigillet: Handgjort bara för Er. Det här kortet är hemgjort och helt unikt. Jag har designat och monterat det själv - med innerlighet och skaparglädje! Och så mitt namn förstås!

Som sagt hoppas bara att de inte hittar hit... Senare kommer det "kort" som vi ska dem. Men den är inte klar ännu. Väntar på dekorationerna...
Må så gott! /Åsa

1 kommentarer:

Elin sa...

Kikade in lite och såg dina jättefina brällopskort! Lånar en av verserna till ett eget kort som jag håller på med, för den var jättefin! =)