Studentkort och tepåseautomat

Japp, det är vad det har blivit av kittet som vår scrapgrupp (där bl.a. Suvi, Anna Ö, Anna K, Anna A och Ulrika också är med) beställde från Magdas.

Först ut; Studentkortet där jag använt mig av Maja Designs Äntligen! Studentfest. Gjorde samtidigt ett första försök till pop-up kort, och det gick ju bara fint. Lite kul när det händer något när man öppnar kortet och det inte bara är platt. Använde mig även av glitterlim, jag som aldrig annars använder glitter, men, men... Det är nog ganska fint ändå, kan inte riktigt bestämma mig...

Framifrån

Detaljbild på blommor och fjärilen

Öppnat med pop-up effekt

Så här ser pop-upen ut från sidan - mycket enkel!

Så till Tepåseautomaten. Den har jag gjort efter mall som jag hittade här. Använde mig av rosa cardstock och det mönstrade papperet kommer från Upsy Daisy Designs FLUTTER - Freedom. Jaa, vad mer jag har använt kan ni ju se på bilderna.

Framifrån - fylld med te-påsar

Höger sida - en fjäril och en stämplad swirl som kanske inte syns så mycket
Vänster sida - dekorerade bara med en swirl
Framifrån igen - satte te-skylten på 3d-kuddar för att få lite mer effekt
Snett uppifrån


Locket - med blomma, tyll, massa rosenblad och en hjärt-swirl

Närbild på automatöppningen och rosorna

Botten på asken - Rubons och swirlar igen.
Nu har jag använt en del av kittet. PUST! Måste säga att det inte riktigt var de färger jag hade hoppats på. Men med en liten SiggeSnygg i familjen blir det mest andra färger än just rosa som används... Fast nu fick jag ju anledning att göra något helt annat än LO:s på Snyggingen, och jag måste säga att det är inte så tråkigt alls. Tvärtom, jag fick blodad tand och efter att ha sett Stinas helsnygga vattenkannor blev jag sugen på att göra nåt mer avancerat, så i går kvääll satt jag tre timmar och pulade på med ett än så länge lite hemligt projekt. Jag kan meddela att jag är lååångt ifrån färdig med det projektet, men bra blir det när det är klart (tror jag i alla fall...).
Må så gott! /Åsa (Japp, nu blir det så där igen, bilderna tätt, tätt och texen också. Försöker ändra så det ser ok ut, men det vill inte bli bra. Nu ger jag upp!!! :( )

2 kommentarer:

Suvi sa...

Jätte fint Åsa.
Gillar te-automaten massor.
Ska prova att göra en själv,tack för tipset.
Ha det bra!

Carina O sa...

Du har ju blivit helt sanslös Åsa!!
Så fina saker du gör,vilken inspiration du ger :)